25 Mayıs 2010 Salı

Et Suyu


Bir süredir ertelediğim et suyu yapma girişimini sonunda gerçekleştirmiş bulunuyorum. Mutlu ve huzurluyum.Marketten alınan bulyon denilen çeşidini inatla kullanmıyorum, her ne kadar katkı maddesi içermiyor denilse de , içime sinmiyor, evde kendi hazırladığınız gibi olur mu?

Etsuyu'nun mutfakta geniş bir kullanım alanı olduğu için hakettiği ilgi ve alakayı görmesi gerektiğine inanıyorum.Yapılışı zaten oldukça basit, tencerede kaynama süresi 3-4 saat olduğu için zaman alıyor ancak kendi kendine kaynayacağı için  o esnada siz istediğinizi yapabilirsiniz.

Malzemeler:

1 kg. dana kemiği
1 adet havuç
200 gr. maydanoz
1 diş sarmısak
1 defne yaprağı
3-4 tane bütün karabiber
1 çay kaşığı tuz
1 adet soğan
1 limon

Yapılışı :
  • Fırınınızı 225 derecede ısıtın, iyice yıkayıp kuruladığınız kemikleri, soğan,havuç ve dilerseniz kereviz ile birlikte 45 dakika/1 saat boyunca rosto edin.(ben bu sefer brokoli ekledim kereviz yerine)
  • Rosto edilmiş sebze ve kemikleri büyük bir tencereye alın, üzerine yıkayıp 4'e kesilmiş limonu, sarmısak, maydanoz, defne yaprağı tuz ve karabiberi ekleyin.
  • Üzerine 1 litre soğuk su ekleyip orta ateşte kaynatın, kaynadığı an da kısık ateşte 4 saat pişirin.
  • Kaynama esnasında oluşan köpükleri bir süzgeç/kepçe yardımı ile süzün.
  • 4 saat sonunda tüm malzemeleri süzerek et suyunu saklama kaplarınıza alabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder